Qui som


Català    Castellà    Francès   Anglès




LAIA FRIGOLÉ ARPA · cant
                                    
MÍRIAM ENCINAS LAFFITTE · flautes i percussió 
                            
DAVID CODINA i BOSCH · organetto 
                            
PAU MARCOS VICENS · viella i direcció artística




  



    Mos Azimans és el “senhal” (nom en clau) sota el qual Bernat de Ventadorn amaga la seva dama en un poema escrit quan es trobava a Anglaterra, lluny d’ella. “Azimans” és l’imant, aquesta força que atreu en la distància.
Mos Azimans es crea el 2009 amb la intenció d’explorar els repertoris medievals.



  

  •    Laia Frigolé, soprano
   Nascuda a Girona, Laia Frigolé és una soprano amb una consistent formació musical, amb estudis superiors de solfeig, piano i cant. Es titulà en Cant Històric a l'ESMuC, estudiant amb Marta Almajano i Mireia Pintó. Va guanyar una beca d'Excel·lència de la Fundació Victòria dels Àngels i es perfeccionà com a solista en projectes formatius europeus com l'Académie Concert d'Ambronay, la Géneration Baroque de Le Parlement de Musique (França) o La Nuova Fabbrica dell'Opera Barocca (Itàlia).
Ha cantat en els principals festivals de música antiga espanyols i europeus, sota la batuta de directors com Leonardo García-Alarcón, Jean Tubéry, Martin Gester, Luca Pianca o Dani Espasa, entre d'altres. Col·labora regularment com a solista amb grups especialitzats en música antiga com Ensemble Méridien, Vespres d'Arnadí, Canto Coronato, Cappella Mediterranea o La Grande Chapelle, entre d'altres, i amb orquestres com l'Orquestra Simfònica del Vallès o l'Orquestra de Cambra de Vic. El 2012 enregistrà com a solista la cantata “Suspende infelice” de Tomàs Milans (Musiepoca), així com el personatge protagonista de la cantata “Ha passat un àngel” de Mariona Vila (Serveis Educatius de l'Auditori de Barcelona) i el cd “Una ànima alemanya” amb l'Ensemble Méridien (Brilliant).






   

•    Miriam Encinas, flautes i precussions

   Miriam Encinas creix en una família de músics: “els Trobadors” i “L'Arc en el cel”. Inicia els seus estudis de flauta de bec amb Sara Parés. Obté el títol superior de flauta de bec al Conservatori del Liceu de Barcelona. Estudia percussió antiga i oriental de manera autodidacta i realitza cursos amb Pedro Estevan i Jarrod Cagwin. Estudia viola de gamba amb Cristian Sala i Dilruba i música Afganesa amb Daud Khan Sadozai.
Realitza diversos cursos amb: Pedro Memelsdorff, Christian Curnyn, Pia Elsdorfer. És membre de : Evo i Ensemble Athenea. Ha col·laborat amb: Via Artis Konsor, Mos Azimans, Joi de Trobar, l'Ham de foc, Ensemble l'Albera, Efrén López, Los Caminos de Serkeci, Ross Daly & labyrinth modal Ensemble, Daud Khan Sadozai, Zohreh Jooya i Ensemble Afgan i Canimas.
Ha participat en l'enregistrament de varis cd's: "Eva" amb Evo ,"Crosswork" Cantos de la frontera amb Via Artis, “Insula Barataria” amb Eliseo Parra, Hidrogen “espais naturals de catalunya” amb Alfons Encinas, “Sagrat Cor” d'Eduard Canimas. Actualment és professora de flauta de bec a l'Escola de Música del Gironès (EMG).







   

•    Pau Marcos, viola d’arc i direcció

   Pau Marcos Vicens (Hostalric, 1982) s’apropa a la viola da gamba, al seu repertori i a la interpretació de la música antiga a l’edat de 19 anys, gràcies a l’encontre amb Christian Sala, professor del conservatori de Perpinyà.
El juny del 2008 surt del CNSMD de Lyon amb un diploma superior i havent aprofitat quatre anys d’estudis amb la Marianne Muller per la viola i d’altres mestres que marquen la seva vida musical (Pierre Hamon, Eugène Férré, Anne Martin...).
El seu camp d’acció s’extén des dels repertoris medievals fins a les creacions contemporànies i les músiques improvisades. Implulsor del projecte “RessonaAthenea” i del quartet de violes “les Fantaisistes”, col·labora regularment amb la Caravaggia, Ens. Correspondances, Canto Coronato, Les Timbres, EVO i la cia. el Paller.
Des de 2009 desenvolupa la seva activitat pedagògica com a professor de viola da gamba al conservatori Isaac Albèniz de Girona i a l’Aula de Música Antiga que organitza aquest mateix centre.







   
•    David Codina, organetto

   David Codina i Bosch estudia acordió, piano amb Carles Budó i violí al conservatori «Isaac Albèniz de Girona» i forma part de la «Jove orquesta de Girona» sota la batuta de Lluís Caballeria.Entra al «CNR de Perpinyà» per treballar les disciplines de piano, «Musiques actuelles» i música antiga. Treballa i enregistra regularment amb cantants i músics de cançó catalana i francesa.
Integra el departament de dansa contemporània del CRR de Perpinyà com a músic acompanyant de les classes de Roger Méguin i Véronique Barrier i forma part de diferents companyies de dansa contemporània com a creador sonor i de màquines sonores.
Optant per l'orgue de coll o organetto com a instrument de teclat medieval segueix els «International Cursus Medieval Instrumental Music» de Guillermo Pérez al CIRMA instal·lat a Moissac.
Construeix i crea instal·lacions d'arpes eòliques.